Kezelések

Diagnosztika

A rendszeres fogászati ellenőrzéseknek köszönhetően a fogproblémák korai szakaszban felismerhetőek és gyógyíthatóak. Ne essen abba a hibába, hogy csak nagy baj esetén fordul fogorvosához.

Konzultáció és szájüregi szűrővizsgálat
Ne várja meg, hogy panasza rosszabbra forduljon! Minél előbb jelentkezzen be rendelőnkbe, ahol szájüregi szűrővizsgálatot követően állítjuk fel a személyre szabott kezelési tervet.

Fogászati góckutatás

A góc egy tünetszegény, krónikus gyulladásos elváltozás a szervezet bármely pontján, ahonnan a különböző baktériumok, illetve a baktériumok által termelt méreganyagok a vér és nyirokkeringés révén a szervezet más pontjaira eljutva, különböző kóros elváltozásokat okozhatnak. Mely esetben kell gócfertőzésre gyanakodni? Ismeretlen eredetű ízületi fájdalmak, foltos hajhullás, bőrön jelentkező kiütések, psoriasis, ekcéma, a szem különböző rétegeinek gyulladásai ,allergiás tünetek, különböző szervek, szervrendszerek hosszú ideje tartó, ismeretlen eredetű megbetegedései, hőemelkedés. Fogászati gócként szerepelhet: elhalt fogak, fogágybetegségben szenvedő fogak, áttörésben visszamaradt fogak, visszamaradt foggyökerek, fog eredetű cysták.

Konzerváló fogászat (Fogmegtartó kezelések)

A konzerváló vagy más néven fogmegtartó kezelések közé tartozik minden olyan beavatkozás, amely a fogak megőrzését szolgálja. Ide sorolhatók a különböző tömések, betétek (inlay, onlay, overlay), gyökérkezelések és a barázdazárás.

Fényre kötő esztétikai tömés

A tömések készítése során a szuvas foganyagot eltávolítjuk, majd a kialakított, megtisztított fogüregbe fényre kötő esztétikus tömőanyagot helyezünk.

Gyökérkezelés

Ha a szuvas folyamat a fogbelet nagymértékben megközelíti vagy eléri, gyökérkezelésre lehet szükség. A művelet során a fog üregrendszeréből a fertőzött szöveteket eltávolítjuk és a kitisztított gyökércsatornába gyökértömést készítünk. Ezáltal a panaszok megszűnnek, a fog a szájüregben maradva továbbra is ellátja funkcióját.

Betétek

Betétek a preparált üregekben, minta alapján készülő, egészben rögzített tömések, melyeket a fogtechnikai laborok állítanak elő. Helyreállítják a fog eredeti formáját és kontúrját. Méretbeli kiterjedése alapján beszélhetünk inlay-ről, onlay-ról, valamint overlay-ről.

Protetika (Fogpótlás)

A mai modern fogászati és szájsebészeti eljárásoknak köszönhetően a fogak pótlására számos különböző alternatíva választható. Tekintse át rendelőnk kíméletes, helyi érzéstelenítésben történő fogpótlási szolgáltatásait!

Fémkerámia korona (porcelán)

A fémkerámia korona az egyik leggyakrabban alkalmazott olyan rögzített fogpótlás, amely tartós és nem színeződik el a szájban. Készítésekor a saját fogakat lecsiszoljuk, azokról lenyomatot, mintát veszünk, majd a pótlást a minta alapján a fogtechnikai labor készíti el.

Cirkonkorona (CAD/CAM technológia)

A porcelán korona cirkonium-dioxid vázon, teljesen élethű fogmű, melyet kimagasló esztétikai megjelenés jellemez. Mivel nem tartalmaz fémet, alternatív megoldást nyújt a fémallergiások számára. Nem színezi el a fogínyt, hosszú élettartamú, mely precízen illeszkedik a fogra.

Öntött fém technikai csap

Abban az esetben van szükség erre a megoldásra, amikor a fog nagyobb részben sérült vagy hiányzik, így töméssel az elveszett rész már nem pótolható megfelelően. A kezelés során a gyökérkezelt fogat csappal erősítjük meg, majd a csapot a fog gyökércsatornájába ragasztjuk. Ezáltal lehetőség nyílik arra, hogy a csapos műcsonkra koronát készítsünk, mely segítségével megvalósul a fog rehabilitációja.

Ideiglenes korona

Rendelőnkben lehetőség van ideiglenes koronák készítésére, melyek a végleges pótlás elkészültéig ideiglenes megoldást kínálnak, így a páciensnek nem kell fog nélkül, vagy lecsiszolt fogakkal maradnia.

Teljes/részleges akrilát fogsor, kivehető

A teljes fogatlan állapot megszüntetésére a leggyakrabban választott kezelési mód az akrilát alaplemezű kivehető fogsor, melyet a száj anatómiai képletei tartanak helyben.
Részleges akrilát alaplemezes kivehető fogsort abban az esetben készítünk, amikor a páciens már nem rendelkezik elegendő foggal, így nem készíthető rögzített fogpótlás (fémkerámia korona/híd). A kivehető fogpótlás alaplemezének a nyálkahártyával közvetlenül érintkező része akrilátból készül, melyet a meglévő fogak segítségével rögzítünk drót kapcsokkal

Részleges valplast fogsor, kivehető

Másnéven rugalmas fogsor. Anyaga műanyag, leejtéskor nem törik. A pótlás rögzítésére szolgáló kapcsok Valplastból készülnek, ezért rugalmasak és esztétikusak. Hátránya, hogy nem javítható.

Részleges fémlemezes fogpótlás, kivehető

Az összekötő részek fémből készülnek, az elhorgonyzás (stabilizálás) fémkapcsokkal, csúsztató rendszerekkel történik.

Gyermekfogászat

A gyermekek rendszeres fogászati ellenőrzése sokkal fontosabb, mint azt szülőként gondolnánk, hiszen gyermekeink fogainak egészsége egész későbbi fejlődésükre hatást gyakorol. Fontos hogy a gyermek már korán megismerkedjen a fogorvossal, fogászati eszközökkel és ne alakuljon ki benne félelem a fogorvostól. Minél kisebb a probléma annál könnyebben kezelhető, a rendszeres ellenőrzéseknek köszönhetően egy korán felismert elváltozás egyszerűen és gyorsan gyógyítható.

Tejfog tömése

A tejfogak tömése során a szuvas foganyagot eltávolítjuk, majd a kialakított, megtisztított fogüregbe fényre kötő esztétikus tömőanyagot helyezünk. A fogak ellátása gyerekbarát módon, fajdalommentesen történik.

Tejfog gyökérkezelése

Ha a szuvas folyamat a fogbelet megbetegíti, a tejfog gyökérkezelésre lehet szükség. Gyógykezelés szükségességére legtöbb estben a fog elszíneződése és a ínyen megjelenő kis duzzanat hívja fel a figyelmet. Az első kezelés során a fog üregrendszeréből a fertőzött szöveteket eltávolítjuk, gyógyszeres töméssel és ideiglenes töméssel látjuk el a fogat, majd a következő kezelés alkalmával az ideiglenes tömést végleges tömésre cseréljük. Ezáltal a panaszok megszűnnek, a fog a szájüregben maradva továbbra is ellátja funkcióját.

Tejfog eltávolítása

A tejfogak eltávolítására főleg akkor kerül sor, amikor a tejfog akadályozza a maradófog előtörését. A megbetegedett tejfogakat konzervatív kezeléssel ellátva, a lehető legtovább próbáljuk a szájban tartani, biztosítva ezzel a megfelelő fogváltást. Így ezen fogak eltávolítsa, csak a legvégső választás. A tejfogak eltávolítása helyi érzéstelenítésben, fájdalommentesen történik.

Extractio

A fogak eltávolítására akkor kerül sor, amikor az adott fog már olyan mértékben destruálódott, hogy a problémát konzerváló fogászati kezelésekkel nem lehet megoldani. A fogak eltávolítása helyi érzéstelenítésben, fájdalommentesen történik.

Parodontológiai kezelés (Fogágykezelés)

A rendszeres fogkő eltávolítással megelőzhető, illetve megszüntethető a fogínygyulladás és a fogágybetegség.

Ultrahangos fogkő eltávolítás és polírozás

Az ultrahangos fogkő eltávolítás, polírozás egy olyan professzionális technika, mely segítségével megszüntethetőek a fogakon felhalmozódott, fogmosással nem letisztítható felrakódások, elszíneződések.

Parodontális curettage

A fogágy gyulladása következtében a fogak gyökérfelszíne mentén úgynevezett tasakok képződnek, melyek hosszú távon a fogágy pusztulását, majd a fog lazulását okozzák. A tasakkezelés során sebészi módszerekkel szüntetjük meg a kialakult tasakokat.

Éjszakai harapásemelő sín

A fogívre helyezett, fogtechnikai laborban készített műanyag sín, mely kíméli az éjszaka során az állkapocsízületet, valamint megakadályozza a szemben lévő fogak kopását.

Kismamák fogorvosi gondozása

A kismamák fogorvosi gondozása a terhesgondozás elengedhetetlen része, ugyanis a leendő szülök szájhigiéniája, szájápolási szokásai nagymértékben meghatározzák a születendő gyerek fogazati állapotát.

diagnosztika
góckutatás